سرسنگی گفت: به دنبال شیوع کرونا و تعطیل شدن فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها، دانشگاه تهران ۱۵۰ نشریه مجازی منتشر کرده است.

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا از همان ابتدا تا کنون روی تمام فعالیت‌های دانشگاه‌ها تاثیرات مثبت و منفی زیادی گذاشته است.

او افزود: از آنجایی که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها با حضور فعالان و تشکل‌های دانشجویی عملی می‌شود با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه بخشی از این فعالیت‌ها متوقف شد. از فروردین سال جاری با تشکیل یک کمیته وضعیت فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان را با توجه به شیوع کرونا بررسی کردیم.

او با بیان اینکه دانشگاه تهران با طراحی یک سامانه دورکاری در دوران شیوع کرونا دستاورد‌های خوبی داشته است، تاکید کرد: طراحی سامانه در دانشگاه تهران با این هدف انجام شد که تمامی ارتباطات فعالان دانشجویی از طریق سامانه مجازی برقرار شود تا به این منظور دانشجویان برای تحقق هرکاری وارد دانشگاه نشوند و از طریق ارتباطات خوبی بین دانشجویان با دانشگاه صورت بگیرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در انفورماتیک دانشگاه تهران فضا‌هایی را ایجاد کردیم تا دانشجویان بتوانند برنامه‌های سخنرانی را با حضور ۱۵۰ نفر به صورت مجازی برگزار کنند.

سرسنگی اضافه کرد: پیش بینی دانشگاه تهران برای آینده این است که بتواند برنامه‌های فرهنگی ارتباط از راه دور با دانشجویان داشته باشد، همچنین برنامه‌های فرهنگی که در گذشته به صورت حضوری اجرا می‌شدند در حال حاضر با همان میزان و تعداد به صورت مجازی تحقق می‌یابند که این عامل باعث اضافه شدن ظرفیت جدید به حوزه فرهنگی دانشگاه شده است.

او با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا حدود ۱۵۰ نشریه به صورت مجازی در دانشگاه تهران منتشر شده است، تاکید کرد: برای انتشار این نشریات سامانه‌ای را در دانشگاه تهران ایجاد کرده ایم. انتشار این تعداد نشریه نشان از موفقیت دانشگاه تهران در برگزاری مجازی فعالیت‌های فرهنگی دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.